TULEME TEIE ASUTUSSE
2 ak/h ehk 90 minutit
LASTEAIAD (6-7 AASTASED).
Sissejuhatus ja tutvumine.
Reeglite paika panemine.
Muuseumi eksponaatidega tutvumine koos õppeprogrammiga.
Arutelu: Nüüd ja vanasti. Mille poolest erines?
Osaline mängude loetelu:
Mäng: Vanaisa vanad püksid.
Mäng: Mooramaaa kuningas
Mäng: Arvamine lauluga.
Mäng: Kukepoks.
Meisterdamine: Teeme ise vanaaja mänguasja
Tagasisidering: Mis meeldis? Mis ei meeldinud? Mida õppisin?
Mina ja keskkond:
1) mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult;
2) omab ettekujutust oma minast ning enda ja teiste rollidest elukeskkonnas;
Kunst:
1) tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest;
2) kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma;
3) vaatleb, kirjeldab ja kujundab ümbritsevat ja tarbeesemeid;
4) kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt;
Liikumine:
1) tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu;
2) suudab pingutada sihipärase tegevuse nimel;
3) tegutseb aktiivselt üksi ja rühmas;
Muusika:
1) suudab keskenduda kuulatavale muusikapalale;
I KOOLIAASTA (1-3 KLASS)
Sissejuhatus ja tutvumine.
Reeglite paika panemine.
Muuseumi eksponaatidega tutvumine.
Arutelu: Nüüd ja vanasti. Mille poolest erines?
Osaline loetelu mängudest:
Mäng: Vanaisa vanad püksid.
Mäng: Mooramaaa kuningas
Mäng: BI-keel
Mäng: Arvamine lauluga.
Mäng: Kukepoks.
Mäng: Keks
Meisterdamine: Teeme ise vanaaja mänguasja
Tagasisidering: Mis meeldis? Mis ei meeldinud? Mida õppisin?
Pädevused:
Enesemääratluspädevus: kultuurilise ja rahvusliku pädevuse kujundamine.
Suhtluspädevus: koostöö, suhtlusoskus.
Ettevõtlikkuspädevus: algatusvõime ja vastutustunde kujundamine.
Õpitulemused:
Sotsiaalained:
Mõistab viisaka käitumise vajalikkust; jutustab oma pere traditsioonidest; eristab, mis on aja kulg ja seis; oskab eristada oma ja võõrast asja ning mõistab, et võõrast asja ei tohi loata võtta; kirjeldab eri meeltega tajutavaid teabeallikaid;