TULEME TEIE ASUTUSSE
2 ak/h ehk 90 minutit
LASTEAED(6-7AASTASED)
Sissejuhatus ja tutvumine.
Tegutsemise reeglite kokkuleppimine.
Erinevate meeltega tutvumine ja arutelud – nägemine, kuulmine, haistmine, maitsmine, kompimine.
Õppemäng: Ma näen…
Arutelu mõiste värvipimedus üle.
Värvipimeduse kaartide vaatamine, mida sa näed? (Igale lapsele kolmest kaardikesest koosnev kaardipakk. Lapsel tuleb kaasõpilasele ning õpetajale öelda, mida ta seal näeb).
Arutelu, miks osad inimesed kannavad prille ning mõisted lühinägelik ja kaugnägelik.
Õppetegevus: Nägemise kontroll.
Kuulmismeel
Vaikuseminutite kuulamise harjutus.
Loomade helide kuulamine ja äraarvamine.
Haistmismeel
Õppetegevus: Mis lõhn see on?
Maitsmismeel
Õppemäng: Mis nii maitseb?
Kompimine:
Õppetegevus: kompimiskotid- Mis on kotis?
Õppemäng: Pimesi lego ehitamise ülesanne.
Kokkuvõtte õpitust.
Tagasisidering: Mis meeldis? Mis ei meeldinud? Mida õppisin?
Mina ja keskkond:
1) Mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult;
2) Omab ettekujutust oma minast;
3) Väärtustab enda ja teiste tervist ning püüab käituda tervislikult ja ohutult
Kunst:
1) Vaatleb, kirjeldab ja kujundab ümbritsevat;
Muusika:
1) Suudab keskenduda kuulatavale muusikapalale.
I KOOLIASTE(1-3KLASS)
Sissejuhatus ja tutvumine.
Tegutsemise reeglite kokkuleppimine.
Erinevate meeltega tutvumine ja arutelud – nägemine, kuulmine, haistmine, maitsmine, kompimine.
Õppemäng: Ma näen…
Arutelu mõiste värvipimedus üle.
Värvipimeduse kaartide vaatamine, mida sa näed? (Igale lapsele kolmest kaardikesest koosnev kaardipakk. Lapsel tuleb kaasõpilasele ning õpetajale öelda, mida ta seal näeb).
Arutelu, miks osad inimesed kannavad prille ning mõisted lühinägelik ja kaugnägelik.
Õppetegevus: Nägemise kontroll.
TTS käsimikroskoopidega õppemäng: Mis on pildil?
Kuulmismeel
Vaikuseminutite kuulamise harjutus.
Loomade helide kuulamine ja äraarvamine – kahootis.
Tegevused tegevuskeskustes (töölehe täitmine tegevuskeskustes olevate ülesannete põhjal.):
Õppetegevus: Mis lõhn see on?
Õppemäng: Mis nii maitseb?
Õppetegevus: kompimiskotid- Mis on kotis?
Teadmisi kinnistav kahoot mäng.
Kokkuvõtte õpitust.
Tagasisidering: Mis meeldis? Mis ei meeldinud? Mida õppisin?
Pädevused:
Enesemääratluspädevus: inimese anatoomia.
Suhtluspädevus: vaatlus ja katse tulemuste korrektne vormistamine, suhtlusoskus, koostöö.
Matemaatika- loodusteaduste- ning tehnoloogiaalane pädevus: teaduse ja tehnoloogia tähtsus ning mõju ühiskonnale.
Õpitulemused:
Tunneb huvi looduse ja selle uurimise vastu ning kasutab julgelt loovust ja fantaasiat;
Meelte kasutamine mängulises ja uurimuslikes tegevuse.