VAJALIK OMAPOOLNE TRANSPORT.
TOIMUB OTSA TALUS
2 ak/h ehk 90 minutit
LASTEAED(6-7 AASTASED)
*Sissejuhatus ja reeglite tutvustus
* Loomade tutvustus, kuidas neid kohelda ja pidamistingimused, mida neilt loomadelt saab (iga liigi juures eraldi). Iga looma juures õppemäng, mis sisaldab õpetlikku infot.
Iga looma juures ringmäng palliga. See kellele pall satub ütleb, mida ta looma kohta õppis.
*Erinevad õppemängud
1)õppekaardid-kaartidel erinevad pildid, kus lapsed ütlevad kellega tegu, mida pildil olevad loomad söövad, kus nad elavad, millist häält nad teevad?
Nt: pildil on jänes, kuidas ta edasi liigub( hüpates) mida ta sööb? Kus elab?
2) liikumismäng loomad- lapsed seisavad ringis ning nende keskele on asetatud kaardid erinevate ülesannetega, mida nad peavad ringselt liikudes tegema- nt hüppa nagu jänes, aja saba taga nagu koer, kõnni nagu kukk. Õpetaja näitab lastele kaarti ning nemad peavad ringis liikudes ülesannet täitma.
*Töötuba- talus nähtud looma meisterdamine..
*Tagasiside- mis meeldis? Mis ei meeldinud? mida täna õppisid?
Mina ja keskkond: 1) mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult; 2) Väärtustab enda ja teiste tervist ning püüab käituda tervislikult ning ohutult; 3) väärtustab keskkonda hoidvat ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi. Matemaatika: 1) Rühmitab esemeid ühe-kahe tunnuse alusel; 2) näeb matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.
Kunst: 1) Tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest; 2) Kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid; 3) Kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt.
Liikumine: 1) tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu; 2) suudab pingutada sihipärase tegevuse nimel
I KOOLIASTE(1-3KLASS)
*Sissejuhatus ja reeglite tutvustus
* Loomade tutvustus, kuidas neid kohelda ja pidamistingimused, mida neilt loomadelt saab (iga liigi juures eraldi).
Iga looma juures õppemäng mis sisaldab õpetlikku infot.
Iga looma juures ringmäng palliga. See kellele pall satub ütleb mida ta looma kohta õppis.
*Erinevad õppemängud
1)Teatemäng- kuidas loom liigub? Lapsed jagatakse kahte gruppi. Mõlema võistkonna ees asetsevad loomade pildid tagurpidi. Laps valib omale ühe pildi ning peab läbima vahemaa liikudes nii nagu pildil olev loom seda teeb ja teate edasi andma.
2)Mis loomaga on tegu? Lapse silmad seotakse salliga kinni. Lapse kätte asetatakse looma kuju ning laps peab ära arvama mis loomaga on tegu.
*Erinevad õppemängud
*Töötuba- talus nähtud looma meisterdamine..
*Tagasiside- mis meeldis? Mis ei meeldinud? mida täna õppisid?
Pädevused:
Kultuuri- ja väärtuspädevus: kujundatakse positiivset hoiakut kõige elava ja ümbritseva suhtes.
Enesemääratluspädevus: inimese ja looma erinevus.
Suhtluspädevus: koostöö ja suhtlemine.
Õpitulemused:
Hoolib elusolenditest ja nende vajadustest;
Teeb lihtsamaid loodusvaatlusi ning uurimuslikke tegevusi;
Kirjeldab loomade välisehitust, seostab seda elukeskkonnaga ning toob näiteid nende tähtsuse kohta looduses.
II KOOLIAASTA(4-6KLASS)
*Sissejuhatus ja reeglite tutvustus
* Loomade tutvustus, kuidas neid kohelda ja pidamistingimused, mida neilt loomadelt saab (iga liigi juures eraldi). Iga looma juures õppemäng mis sisaldab õpetlikku infot.
Iga looma juures ringmäng palliga. See kellele pall satub ütleb, mida ta looma kohta õppis.
*Erinevad õppemängud
1)Teatemäng- kuidas loom liigub? Lapsed jagatakse kahte gruppi. Mõlema võistkonna ees asetsevad loomade pildid tagurpidi. Laps valib omale ühe pildi ning peab läbima vahemaa liikuda nii nagu pildil olev loom seda teeb ja teate edasi andma.
2) Mis loomaga on tegu? Lapse silmad seotakse salliga kinni. Lapse kätte asetatakse looma kuju ning laps peab ära arvama mis loomaga on tegu.
*Töötuba- talus nähtud looma meisterdamine..
*Tagasiside- mis meeldis? Mis ei meeldinud? mida täna õppisid?
Pädevused:
Kultuuri- ja väärtuspädevus: kujundatakse positiivset hoiakut kõige elava ja ümbritseva suhtes.
Enesemääratluspädevus: inimese ja looma erinevus.
Suhtluspädevus: koostöö ja suhtlemine.
Õpitulemused:
Hoolib elusolenditest ja nende vajadustest;
Teeb lihtsamaid loodusvaatlusi ning uurimuslikke tegevusi;
Kirjeldab loomade välisehitust, seostab seda elukeskkonnaga ning toob näiteid nende tähtsuse kohta looduses.