TULEME TEIE ASUTUSSE
2 ak/h ehk 90 minutit
I KOOLIASTE(1-3KLASS)
Sissejuhatus ja reeglid
Sipsiku stiilis raamatu kirjutamine sobib just kõige paremini algajatele, kes soovivad õppida nii kirjutama, kui ka illustreerima.
Kõik osalejad saavad endale programmi ajaks mõne heegellooma valida. Nukk ärkab ellu nagu tegi seda Sipsik.
Meie Sipsikust saab omalaadne ja ainulaadne tegelaskuju. Nukule saavad lapsed ise panna nime ja mõelda välja talle isiksuse.
Õpime kuidas raamatut kirjutada ja mida silmas pidada. Teeme kindlaks, kas soovime realistliku teksti kirjutada või hoopis fantaasia teemalist teost.
Pärast teksti kirjutamist saavad kõik illustreerida oma teksti. Õpime erinevaid illustreerimise võtteid ja stiile.
Ühiselt valmistatakse raamat ja köidetakse kokku.
Teadmiste, oskuste ja hoiakute kujundamine: :
2) väärtustab eesti keelt;
5) kirjutab eesmärgistatult eri liiki tekste käsikirjaliselt;
6) väljendab end selgelt ja asjakohaselt suuliselt ning kirjalikult;
7) analüüsib individuaalsete võimete piires eri liiki suulisi ja kirjalikke tekste;
8) tunneb eri tüüpi ja liiki tekstide ülesehitust ning mõistab nende sisu;
Õpitulemused:
10) jutustab kuuldust, nähtust ja loetust, vajaduse korral kasutab juhendi abi;
11) kirjutab mõtestatud lauseid, jutustavaid ja kirjeldavaid tekste;
12) kirjutab õpitud keelendite ja keelereeglite piires õigesti ning loetava käekirjaga, vormistab kirjaliku töö korrektselt;
15) kujundab kirjutamise kaudu oma mõtte- ja tundemaailma, jagab kirjutamiskogemusi;
II KOOLIASTE (4-6KLASS)
Sissejuhatus ja reeglid
Sipsiku stiilis raamatu kirjutamine sobib just kõige paremini algajatele, kes soovivad õppida nii kirjutama, kui ka illustreerima. Kõik osalejad saavad endale programmi ajaks mõne heegellooma valida. Nukk ärkab ellu nagu tegi seda Sipsik. Meie Sipsikust saab omalaadne ja ainulaadne tegelaskuju. Nukule saavad lapsed ise panna nime ja mõelda välja talle isiksuse. Õpime kuidas raamatut kirjutada ja mida silmas pidada. Teeme kindlaks, kas soovime realistliku teksti kirjutada või hoopis fantaasia teemalist teost. Pärast teksti kirjutamist saavad kõik illustreerida oma teksti. Õpime erinevaid illustreerimise võtteid ja stiile. Ühiselt valmistatakse raamat ja köidetakse kokku. Õpitulemused: 1) leiab juhendamise abil tekstiloomeks vajalikku teavet; 2) tunneb kirjutamiseks valmistumise põhietappe; 5) kirjutab eesmärgipäraselt ja olukohaselt eri liiki eakohaseid tekste; 6) vormistab kirjalikud tekstid korrektselt käsikirjas.
Pädevused: Kultuuri -ja väärtuspädevus Õpipädevus Suhtluspädevus |