Robootikaring edasijõudnutele on põnev ja loov koht, kus õpilased saavad katsetada, ehitada ja programmeerida roboteid. Ringis ühendame mängu ja õppimise – iga laps saab oma kätega avastada, kuidas tehnoloogia töötab ning kuidas ideed muuta liikuvateks ja toimivateks lahendusteks.
Kasutame LEGO® Education SPIKE Prime komplekte, mille abil õpime samm-sammult robootikat ja programmeerimist. Õppeaasta lõpus on kõigil lastel võimalus osaleda FLL Explore Challenge või WRO Robomission võistlusel.
Robootikaringi tegevustes arendame:
*loogilist ja loomingulist mõtlemist
*tehnilisi teadmisi ja programmeerimisoskust
*meeskonnatööd ja probleemilahenduse oskust
*julgust katsetada, võistelda ja esineda
Robootikaring sobib kõigile uudishimulikele lastele, kes soovivad avastada, kuidas robotid töötavad ning tahavad proovida kätt ka võistlustel.
FIRST LEGO League Challenge
FLL Challenge on ülemaailmne robootikavõistlus, kus 9–16-aastased lapsed ja noored saavad katsetada oma teadmisi ja loovust..
Mõeldud lastele vanuses 9–16 aastat.
Võistlus koosneb kolmest osast:
Robotimäng – meeskonnad ehitavad ja programmeerivad LEGO roboti, mis peab lahendama missioone spetsiaalsel väljakul.
Innovatsiooniprojekt – õpilased uurivad päriselulist probleemi ja pakuvad sellele oma lahenduse.
Meeskonnatöö ja väärtused – hinnatakse, kuidas meeskond koostööd teeb ja oma ideid esitleb.
Võistlus pakub palju rõõmu, aga ka väljakutseid – vaja on nutikust, loovust ja head koostööd.
World Robot Olympiad (WRO) – RoboMission
RoboMission on üks WRO populaarsemaid võistluskategooriaid, kus õpilased ehitavad ja programmeerivad LEGO robotit, mis peab täiesti iseseisvalt lahendama missioone spetsiaalsel rajal.
Vanusegrupid: võistlusel on eraldi rajad ja ülesanded erinevatele vanuseastmetele – Elementary (8–12 a), Junior (11–15 a) ja Senior (14–19 a).
Väljakutse: igal aastal valitakse uus ülemaailmne teema (nt keskkond, linnad, energia, transport), mille põhjal luuakse rajaülesanded. Robot peab koguma punkte, täites rajal erinevaid missioone (nt esemete liigutamine, sorteerimine, paigutamine õigetesse kohtadesse).
Ehitus ja programmeerimine: robot ehitatakse LEGO® Education SPIKE Prime komplektist. Robot peab olema autonoomne – ta lahendab ülesanded ise, ilma juhtimispuldita.
Üllatusmissioon: finaalpäeval antakse lisaks ette väike uus ülesanne, mida robot peab lühikese aja jooksul lahendama. See paneb proovile meeskonna loovuse ja oskuse kiiresti lahendusi leida.
Võistluspäeval: robotitel on mitu katset raja läbimiseks, parim tulemus läheb kirja. Lisaks hinnatakse meeskonna koostööd ja probleemilahendusoskust.
RoboMission on väga praktiline ja võistluslik formaat, kus lapsed õpivad:
kuidas ehitada stabiilne ja täpne robot
kuidas programmeerida loogilisi ja nutikaid lahendusi
kuidas töötada meeskonnana surve all
kuidas kohaneda ootamatute väljakutsetega
See kategooria sobib eriti hästi lastele, kes tahavad panna oma teadmised proovile ja kellele meeldib võistluslik pinge.
Robootika huviring
Robootika huviring sobib robootika huvilistele noortele, kes on omandanud algteadmised robootikast. Põhiastmes saavad õpilased teada robootika põhilised teadmised ja oskused, mis võivad olla aluseks juba põhjalikumale robootikaalasele tegevusele. Õpilane omandab põhiteadmised robootikas ning erinevates mehaanikasüsteemides.
Õppe-eesmärgid
tutvustada robootika maailma erinevaid võimalusi ja väljakutseid;
võimaldada õpilastel osaleda erinevatel robootikaalastel võistlustel, festivalidel, konkurssidel ja teistel sündmustel luues õpilastele võimaluse enda teadmiste ja oskuste võrdlemiseks ning õppida toime tulema rõõmu ja kaotusega;
suurendada õpilaste vahelist koostööoskust, suhtlemise oskust ning kaaslastega arvestamise oskust;
õpilane oskab ise luua lihtsamaid programme; õpilane oskab robotile lähtuvalt ülesannetest koostada lihtsaid sobilikke ja toimivaid programme;
tutvustada õpilastele erinevaid elukutseid, mis on seotud robootikaga ning avardada õpilaste silmaringi;
soodustada õpilaste peenmotoorika arengut.
Õpiväljundid
tunneb rõõmu robootikaga tegelemisest;
oskab lahendada probleemülesandeid;
teeb koostööd kaasõpilastega ning suhtleb viisakalt ja ennast arusaadavaks tehes;
programmeerib erinevaid roboteid vastavalt oma tasemele;
tunneb robootika terminoloogiat, põhimõisteid ja printsiipe;
disainib ise roboti, kirjeldab roboti tööpõhimõtet ning programmi, kuulab ära kaasõpilaste ettepanekud oma roboti arendamise osas;
oskab oma tegevust eesmärgistada, kavandada ja hinnata;
mõistab põhjus-tagajärg seoseid ning teeb nendest lähtuvalt vajalikud järeldused ja muudatused;
oskab töötada nii individuaalselt, paaris, kui suuremas meeskonnas;
teab programmi koostamise loogikat;
kasutab roboti andureid eesmärgipäraselt ja programmeerib neid õigesti.
Õppesisu
Oskab programmeerida erinevaid roboteid;
Teab robootika alast terminoloogiat;
Oskab ehitada lihtsamaid roboteid nii iseseisvalt enda välja mõeldult, kui juhendi järgi;
Oskab algtasemel kasutada ka tekstipõhist programmeerimist;
Omandab roboti programmeerimiseks vajamineva ingliskeelse sõnavara;
Kasutab põhitasemele sobivaid robootikakomplekte;
Tagab enda ja kaasõpilaste ohutuse.
Registreerumiseks tuleb ära täita registreerumise vorm. Pärast registreerumist on laps oodatus osalema huviringi. Ei pea ootama kinnitust. Kui kohad on täitunud, siis võetakse Teiega ühendust. Osalustasu arved edastastakse möödunud kuu eest. Ehk septembri kuu osalustasu arve edastatakse oktoobris jne