TULEME TEIE ASUTUSSE
2 ak/h ehk 90 minutit
I KOOLIASTE(1-3KLASS)
Sissejuhatus ja tutvumine.
Reeglite kokkuleppimine.
Robotite käsitlemise ohutusreeglite tutvustamine koos roboti tutvustusega.
Robootika alased mõisted (kontroller, andur, mootor, programm).
Pikkusühikud (mm, cm, dm, m).
Lego Essential roboti (auto mudel) ehitamine juhendi järgi ning programmeerimine.
Erinevate programmide loomine robotile (liikumine, helid, taustapildid).
Pidurdusteekonna pikkus vastavalt sõidukiirusele. (Tööleht)
Roboti lammutamine tükkideks ning klotside tagasi õigesse kohta paigutamine.
Dash roboti ohutuse ning käsitlemise tutvustamine. Dash roboti katsetamine ja etteantud ülesannete lahendamine (hulkade moodustamine, lihtsa teekonna programmeerimine).
Tagasiside ring: Mida uut said enda jaoks teada? Mida õppisid?
Pädevused
Õpipädevus: probleemülesannete lahendamine ja tõlgendamine.
Suhtluspädevus: koostöö, suhtlusoskus.
Matemaatika-, loodusteaduste- ja tehnoloogiaalane pädevus: teaduspõhisus, andmete töötlemine, mõõtmine võrdlemine.
Õpitulemused
Matemaatika: teisendab pikkus-, massi- ja ajaühikuid (valdavalt ainult naaberühikuid); kasutab digitaalseid õppematerjale; mõistab matemaatika olulisust, seost ümbritsevaga.
II KOOLIASTE(4-6KLASS)
Sissejuhatus ja tutvumine.
Reeglite kokkuleppimine.
Robotite käsitlemise ohutusreeglite tutvustamine koos roboti tutvustusega.
Robootika alased mõisted (kontroller, andur, mootor, programm).
Pikkusühikud (mm, cm, dm, m).
Lego Spike Prime roboti (sõitva mudeli) ehitamine juhendi järgi ning programmeerimine.
Erinevate programmide loomine robotile (liikumine, helid, kauguse määramine ja lisaks erinevate andurite katsetamine.
Pidurdusteekonna pikkus vastavalt sõidukiirusele. (Tööleht)
Roboti lammutamine tükkideks ning klotside tagasi õigesse kohta paigutamine.
Sphero RVR roboti ohutuse, käsitlemise ning programmeerimise tutvustamine.
Spero RVR roboti programmeerimine etteantud ülesandeid lahendama.
Tagasiside ring: Mida enda jaoks uut õppisid?
Pädevused
Õpipädevus: probleemülesannete lahendamine ja tõlgendamine.
Suhtluspädevus: koostöö, suhtlusoskus.
Matemaatika-, loodusteaduste- ja tehnoloogiaalane pädevus: teaduspõhisus, andmete töötlemine, mõõtmine võrdlemine.
Õpitulemused
Matemaatika: teab ning teisendab pikkusühikuid; tunneb probleemülesande lahendamise üldist skeemi; teab, et ülesannetel võib olla erinevaid lahendusteid, ja valib neist endale sobiva; põhjendab oma mõttekäike ja kontrollib nende õigsust;
III KOOLIASTE(7-9KLASS)
Sissejuhatus ja tutvumine.
Reeglite kokkuleppimine.
Robotite käsitlemise ohutusreeglite tutvustamine koos roboti tutvustusega.
Robootika alased mõisted (kontroller, andur, mootor, programm).
Pikkusühikud (mm, cm, dm, m).
Lego Spike Prime roboti (sõitva mudeli) ehitamine juhendi järgi ning programmeerimine.
Erinevate programmide loomine robotile (liikumine, helid, kauguse määramine) ja lisaks erinevate andurite katsetamine.
Pidurdusteekonna pikkus vastavalt sõidukiirusele. (Tööleht)
Roboti lammutamine tükkideks ning klotside tagasi õigesse kohta paigutamine.
Sphero RVR roboti ohutuse, käsitlemise ning programmeerimise tutvustamine.
Spero RVR roboti programmeerimine etteantud ülesandeid lahendama.
Tagasiside ring: Mida uut said enda jaoks teada?
Pädevused
Õpipädevus: probleemülesannete lahendamine ja tõlgendamine.
Suhtluspädevus: koostöö, suhtlusoskus.
Matemaatika-, loodusteaduste- ja tehnoloogiaalane pädevus: teaduspõhisus, andmete töötlemine, mõõtmine võrdlemine.
Õpitulemused
Matemaatika: teab ning teisendab pikkusühikuid; ümardab arve etteantud täpsuseni;