TULEME TEIE ASUTUSSE
2 ak/h ehk 90 minutit
LASTEAIALE(6-7AASTASED)
Juhendaja eeltöö: Ruumi keedetud kanamunade peitmine
Sissejuhatus: “Mis on lihavõtted?”
Kanade ja vuttidega tutvumine ja paitamine (kehaosade nimetamine, toitumine, elutingimused, hooldamine).
Lindude munade põhjal ära arvamine, kelle muna on (kana, vutt, part, hani, kalkun)?
Lindude munade raskuste võrdlemine.
Keedetud kanamunade otsimine. Igal lapsel vaja leida kaks keedumuna.
Lego WeDo muna värvimise roboti ehitamine juhendi järgi ja roboti tööle programmeerimine.
Robotiga keedumunade värvimine.
Roboti taas tükkideks võtmine ning klotside sorteerimine tagasi kastidesse.
Tagasiside ring. Mis meeldis, mis ei meeldinud? Mida täna õppisid?
Mina ja keskkond –
1) mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult;
3) väärtustab nii eesti kultuuritraditsioone kui ka oma rahvuse kultuuritraditsioone;
Matemaatika –
1) rühmitab esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrdleb esemete hulki;
7) näeb matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes.
Kunst –
1) tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest;
5) kasutab materjale ja tööriistu ohutult ning sihipäraselt;
Liikumine –
1) tahab liikuda ja tunneb liikumisest rõõmu;
2) suudab pingutada sihipärase tegevuse nimel;
3) tegutseb aktiivselt üksi ja rühmas;
I KOOLIASTE(1-3KLASS)
Juhendaja eeltöö: Ruumi keedetud kanamunade peitmine
Sissejuhatus: “Mis on lihavõtted?”
Kanade ja vuttidega tutvumine ja paitamine (kehaosade nimetamine, toitumine, elutingimused, hooldamine).
Lindude munade põhjal ära arvamine, kelle muna on (kana, vutt, part, hani, kalkun)?
Tööleht – munade kaalumine (ennustus ja reaalsus). Lindude munade raskuste võrdlemine.
Keedetud kanamunade otsimine. Igal lapsel vaja leida kaks keedumuna.
Lego WeDo muna värvimise roboti ehitamine juhendi järgi ja roboti tööle programmeerimine.
Robotiga keedumunade värvimine.
Roboti taas tükkideks võtmine ning klotside sorteerimine tagasi kastidesse.
Teadmisi kinnitav kahoot õppemäng.
Tagasiside ring. Mis meeldis, mis ei meeldinud? Mida täna õppisid?
Loodusõpetus
Eesmägid:
Üldoskused:
1) tunneb huvi looduse vastu, huvitub looduse uurimisest ja loodusainete õppimisest;
5) mõistab inimtegevuse ja looduskeskkonna seoseid ning väljendab hoolivust ja lugupidamist kõigi elusolendite vastu;
7) rakendab õpitud loodusteaduste- ning tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi igapäevaelus;
Uurimisoskused:
1) teeb lihtsamaid loodusvaatlusi ning uurimuslikke tegevusi;
2) sõnastab oma meelte toel saadud kogemusi ning nähtuste ja objektide omadusi;
3) teeb lihtsate vahenditega praktilisi töid, järgides juhendeid ja ohutusnõudeid;
4) vormistab vaatlusinfo, teeb järeldusi ning esitleb neid;
Organismide mitmekesisus ja elupaigad:
1) kirjeldab taimede, loomade ja seente välisehitust, seostab seda elukeskkonnaga ning toob näiteid nende tähtsuse kohta looduses;
Pädevused:
Kultuuri- ja väärtuspädevus, Õpipädevus, Suhtluspädevus, Matemaatika- ja loodusteaduste- ning tehnoloogiaalane pädevus, Ettevõtlikuspädevus
II KOOLIASTE(4-6 KLASS)
Juhendaja eeltöö: Ruumi keedetud kanamunade peitmine
Sissejuhatus: “Mis on lihavõtted?”
Kanade ja vuttidega tutvumine ja paitamine (kehaosade nimetamine, toitumine, elutingimused, hooldamine).
Lindude munade põhjal ära arvamine, kelle muna on (kana, vutt, part, hani, kalkun)?
Tööleht – munade kaalumine (ennustus ja reaalsus). Lindude munade raskuste võrdlemine.
Keedetud kanamunade otsimine. Igal lapsel vaja leida kaks keedumuna.
Lego WeDo muna värvimise roboti ehitamine juhendi järgi ja roboti tööle programmeerimine.
Robotiga keedumunade värvimine.
Roboti taas tükkideks võtmine ning klotside sorteerimine tagasi kastidesse.
Teadmisi kinnitav kahoot õppemäng.
Tagasiside ring. Mis meeldis, mis ei meeldinud? Mida täna õppisid?
Loodusõpetus
Eesmärgid:
Väärtused ja hoiakud:
1) tunneb huvi loodusteaduste õppimise vastu;
2) väärtustab uurimistegevust looduse tundmaõppimisel;
Uurimisoskused:
3) teeb katseid, järgides praktilise töö juhendeid;
4) arutleb loodusteadusliku uurimuse ja praktiliste tööde juhendite üle;
6) analüüsib andmeid, teeb järeldusi ja esitab uuringu tulemusi;
Üldised loodusteaduslikud teadmised:
3) tuginedes loodusteaduslikele teadmistele, teeb tõendusmaterjalide põhjal järeldusi ja otsustusi;
5) kasutab või koostab mudelit, et näidata arusaamist seostest, protsessidest ja süsteemidest;
Pädevused:
Kultuuri- ja väärtuspädevus, Õpipädevus, Suhtluspädevus, Matemaatika- ja loodusteaduste- ning tehnoloogiaalane pädevus, Ettevõtlikuspädevus
III KOOLIASTE(7-9 KLASS)
Sissejuhatus: “Mis on lihavõtted?”
Kanade ja vuttidega tutvumine ja paitamine (kehaosade nimetamine, toitumine, elutingimused, hooldamine).
Lindude munade põhjal ära arvamine, kelle muna on (kana, vutt, part, hani, kalkun)?
Tööleht – munade kaalumine (ennustus ja reaalsus). Lindude munade raskuste võrdlemine.
Lego WeDo keedetud kanamuna värvimise roboti ehitamine juhendi järgi ja roboti tööle programmeerimine.
Robotiga keedumunade värvimine.
Roboti taas tükkideks võtmine ning klotside sorteerimine tagasi kastidesse.
Teadmisi kinnitav kahoot õppemäng.
Tagasiside ring. Mis meeldis, mis ei meeldinud? Mida täna õppisid?
Loodusõpetus
Eesmärgid:
Väärtused ja hoiakud:
2) väärtustab uurimistegevust loodusnähtuste tundmaõppimisel, kasutab julgelt loovust;
4) väärtustab katsetamisel korda, peab kinni kokkulepitud reeglitest ja hoiab katsevahendeid;
Uurimisoskused:
3) oskab plaanida ja koostöös teiste õpilastega läbi viia uurimust, sh katset;
7) esitab tulemusi tabelite ja diagrammidena;
11) rakendab matemaatilisi teadmisi/oskusi loodusteaduslikke probleeme lahendades;
12) järgib katseid tehes juhendeid ja ohutusnõudeid;
Pädevused:
Kultuuri- ja väärtuspädevus, Õpipädevus, Suhtluspädevus, Matemaatika- ja loodusteaduste- ning tehnoloogiaalane pädevus, Ettevõtlikuspädevus
Õpitulemused:
Inimene uurib loodust:
4) mõõdab või määrab keha pikkust, pindala, ruumala, massi;
5) seostab õpitava loodusõpetuses varem omandatud teadmiste ja oskustega.
Loodusnähtused:
3) toob näiteid liikumise kohta elus- ja eluta looduses;